Tekstgrootte
Binnen BLICK staat een open en veilig leer- en werkklimaat van onze leerlingen en medewerkers centraal. Wij streven er binnen BLICK naar dat leerlingen, ouders en medewerkers elkaar met wederzijds respect benaderen, maar ook dat wij elkaar daarop kunnen aanspreken. Met het oog hierop, hecht het college van bestuur van BLICK aan een professionele en zorgvuldige behandeling van klachten.
De Klachtenregeling heeft betrekking op het oplossen van klachten die gaan over de dagelijkse gang van zaken in de school. Met de klachtenregeling zorgen we ervoor dat klachten serieus en formeel correct worden afgehandeld.
Over het algemeen zullen de klachten die onder de Klachtenregeling vallen in onderling overleg tussen ouders, leerlingen, medewerkers, intern begeleiders en de directie van de school kunnen worden afgehandeld. Dit hanteert BLICK ook als uitgangpunt. Namelijk, hoe dichter bij de bron of oorzaak een klacht wordt behandeld, hoe groter de kans dat de klacht naar tevredenheid wordt afgehandeld en opgelost.
Wanneer dit onverhoopt niet mogelijk blijkt, of wanneer de afhandeling van een klacht niet naar tevredenheid heeft plaatsgevonden, kan aan de hand van deze regeling een klacht worden ingediend bij het college van bestuur via de bestuurssecretaris (tevens klachtenfunctionaris). De klacht dient schriftelijk te worden ingediend per post of per e-mail (bestuur@blickoponderwijs.nl). De klacht bevat in ieder geval de volgende informatie: naam van de klager, naam van de school, de datum van de periode waar de klacht betrekking op heeft en de datum van schrijven van de klacht. Na ontvangst ontvang je een ontvangstbevestiging. Gebruikelijk is dat er een gesprek met het college van bestuur volgt waar je je klacht nader kunt toelichten. De procedure staat verder uitgewerkt in onze klachtenregeling.
Mocht u vragen hebben over onze klachtenregeling of heeft u behoefte aan ondersteuning of advies, kunt u terecht bij onze interne of externe vertrouwenspersonen. Een vertouwenspersoon functioneert als eerste aanspreekpunt en kan meedenken over eventuele vervolgstappen.
De interne vertrouwenspersonen van de scholen, staan vermeld op de website van onze scholen. De externe vertrouwenspersonen op stichting niveau zijn:
Externe vertrouwenspersonen:
Externe vertrouwenspersoon integriteit (klokkenluidersregeling):
Onze vertrouwenspersonen zijn werkzaam bij de CED Groep en te bereiken via e-mailadres evp@cedgroep.nl en telefoonnummer 010-4071599. Onze vertrouwenspersonen gaan altijd vertouwelijk om met de informatie.